Misschien een rare vraag maar wat maakt het uit of je 3000 antistoffen hebt of 3? Met antistoffen heb je toch niet meer klachten?
Alice1963 schreef:Jan.......ik ga wel :bloos: van je complimentje........
O ja enne Jan zeer bedankt over de aanvullende info over de "kracht" van het natriumseleniet, zo gauw ik dat heb ga ik het dus uiterst voorzichtig invoeren, zo in de trant van één keer per week en dan langzaam uitbreiden.
[...] En we weten ook dat bij een vrij groot deel van de mensen nooit antistoffen worden aangetoond, en die zijn heus niet minder ziek dan de anderen..... [...]
[...] Anderzijds is de redenering die ik de laatste tijd wel tegenkom bij het seleniumverhaal dat wanneer je de antistoffen aanpakt, je de ziekte kunt vertragen (of volgens de grootste optimisten zelfs tot staan kunt brengen) en dat zou dan wel invloed kunnen hebben op het ontwikkelen van klachten. Vooral, denk ik, als je nog niet zo lang ziek bent en meteen de antistoffen kunt verlagen. Maar vaag blijft het wel vooralsnog.

) heeft rechtstreeks invloed op je energie én gifstoffen worden onschadelijk gemaakt.

Alice1963 schreef:Geen wonder dat jij de invloed van selenium kon merken, het maakt toch de werking van de enzymen in de skstofwisseling mogelijk? (Mn van gluthationperoxidase... wat een náám ook om in te typen voor hypo's...) heeft rechtstreeks invloed op je energie én gifstoffen worden onschadelijk gemaakt.
Jeannette L schreef:Verschillende onderzoeken geven aan dat hypothyreoïde vaker voorkomt als er sprake is van een tekort aan selenium.
In de schildklier wordt bij de vorming van de schildklierhormonen T4 en T3 het bijproduct H2O2 gevormd. Om te zorgen dat H2O2 geen schade kan aanrichten, moet het door het enzym glutathion peroxidase chemisch omgezet werden. Het enzym gluthation peroxidase is echter in zijn activiteit afhankelijk van de aanwezigheid van selenium. Bij een tekort aan selenium wordt het weefsel door H2O2 beschadigd.
T4 wordt door enzymen (dejodasen) in het actieve T3 omgezet. Ook de activiteit van dejodasen is afhankelijk van selenium. Bij een vermindering van het selenium aanbod, kan geen voldoende hoeveelheid T3 uit het aanwezige T4 gevormd worden.
Uit studies is gebleken dat bij inname van 200 mcg selenium gedurende drie maanden bij patienten met auto-immuun thyreoïde, de concentratie TPO antistoffen significant daalde.
Over het algemeen zijn de verbeteringen te vinden in een sterker lichamelijke en psychische belastbaarheid, verbeterde concentratie vermogen en stemming en gedeeltelijk ook een vermindering van gewrichtsklachten en allergiën. In sommige gevallen had een behandeling met selenium echter totaal geen effect.
Een dagelijkse inname van 20 mg zink gaf in sommige gevallen van Hashimoto ook een verbetering. De vaak hogere vatbaarheid voor infecties en de algemene toestand verbeterde zich bij inname van zink. Verder wetenschappelijk onderzoek moet echter afgewacht worden.
Bronnen:
http://www.hashimotothyreoiditis.de/HT-Therapie.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... s=14757967
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract


Keer terug naar Succesverhalen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast