met een seleniumkuur bijna geen antilichamen meer!

Het is niet altijd kommer en kwel! Hier kun je een verslag doen van successen en tips geven die geholpen hebben.

Berichtdoor W. » maandag 18 september 2006 - 17:17

Hay Jan,

Misschien een rare vraag maar wat maakt het uit of je 3000 antistoffen hebt of 3? Met antistoffen heb je toch niet meer klachten?
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor Gem » maandag 18 september 2006 - 19:03

Jan ik ben ook beniuewd naar je testresultaten!

Ik slik sinds kort l-selenomethionine van de Tuinen. Daarvoor gewoon Selenium van de Etos. Ik wil graag zwanger worden. Misschien merk ik op dat gebied snel effect  :-_-:

Gem
Avatar gebruiker
Gem
Forumverslaafde
 
Berichten: 3169
Geregistreerd: vrijdag 10 februari 2006 - 15:48

Berichtdoor Alice1963 » maandag 18 september 2006 - 19:38

Misschien een rare vraag maar wat maakt het uit of je 3000 antistoffen hebt of 3? Met antistoffen heb je toch niet meer klachten?


Hoi Wendela,

Nou..logischerwijs dus juist wel...hoe meer antistoffen, hoe harder de klier wordt aangevallen namelijk. Maar dit schijnt niet op een goed traceerbare manier in je waardes te onderzoeken te zijn(anders zou regelmatig op antistoffen testen zeer zeker zin hebben).

Jan.......ik ga wel  :bloos: van je complimentje........

Ik heb tot dusver één mailtje terug van Cefak maar ze hebben volgens mij mijn vraag niet goed begrepen en willen nog wat meer folders sturen......ik heb het nog maar even opnieuw uitgelegd. De anderen hebben nog niks laten horen.

Ik ben een week of drie geleden midden in wéér een agressieve skontsteking van 150 mcg ETOS selenium (van de apotheker namelijk ook nog niks gehoord) naar 300 gegaan. Wat denken julliee? Inderdaad. Geen gaatjes. Ik bedoel: wel nog steeds last, maar veel en veel minder. Als dit zo doorgaat kan ik er strakjes nog gewoon mee leven ook. Zal mijn baas ff blij zijn, en ik zelf ook.

O ja enne Jan zeer bedankt over de aanvullende info over de "kracht" van het natriumseleniet, zo gauw ik dat heb ga ik het dus uiterst voorzichtig invoeren, zo in de trant van één keer per week en dan langzaam uitbreiden.

Laterz!!
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor W. » dinsdag 19 september 2006 - 12:25

Hay Alice,

Ik bedoel eigenlijk kwa klachten.Maakt het iets uit of je 1000 antistoffen hebt of 2000.Je klachten worden daar toch niet meer of minder van..... :?: dacht ik.
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor Alice1963 » dinsdag 19 september 2006 - 13:44

Hoi Wendela,

Tja..zo van dag tot dag niet lijkt mij. En we weten ook dat bij een vrij groot deel van de mensen nooit antistoffen worden aangetoond, en die zijn heus niet minder ziek dan de anderen.....het is me niet helemaal helder moet ik zeggen, en ik heb ook gelezen dat er nog weinig zicht op is.

Anderzijds is de redenering die ik de laatste tijd wel tegenkom bij het seleniumverhaal dat wanneer je de antistoffen aanpakt, je de ziekte kunt vertragen (of volgens de grootste optimisten zelfs tot staan kunt brengen) en dat zou dan wel invloed kunnen hebben op het ontwikkelen van klachten. Vooral, denk ik, als je nog niet zo lang ziek bent en meteen de antistoffen kunt verlagen. Maar vaag blijft het wel vooralsnog.

Dus voorlopig zou ik zeggen, ja, je hebt gelijk.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Jan » dinsdag 19 september 2006 - 15:28

Alice1963 schreef:Jan.......ik ga wel  :bloos: van je complimentje........

Gekkie! Ik zei toch alleen maar dat jouw aanpak heel goed is? Hoef je niet van te blozen toch?
Maak ik het nog erger met dat blozen als ik je bedank voor al je goeie stukjes en reacties en aanvullingen en voor het mailen van Cefak en zo? Toch moet dat dan maar hoor -- Dankjewel!
En ik ben erg benieuwd wat je nog krijgt aan reacties op je mailtjes.

O ja enne Jan zeer bedankt over de aanvullende info over de "kracht" van het natriumseleniet, zo gauw ik dat heb ga ik het dus uiterst voorzichtig invoeren, zo in de trant van één keer per week en dan langzaam uitbreiden.

Als je nu zomaar je Etos-selenium-inname kunt verdubbelen zonder dat je daar last van krijgt (heel anders dan ikzelf eerder met m'n l-selenomethionine), wie weet heb je dan ook minder of geen last van snel ophogen met natriumseleniet?
Maar voorzichtig ophogen kan natuurlijk hoe dan ook geen kwaad. Beginnen met lage dosering natriumseleniet per dag; eerste week bijvoorbeeld slechts 25 mcg selenium per dag, tweede week 50 mcg selenium per dag, en zo verder ophogen. Maar dat is de allervoorzichtigste aanpak. Sommige mensen kunnen gemakkelijk wat sneller ophogen, dat blijft zelf uitproberen. Maar ineens beginnen met een dagdosis van 200 mcg selenium in de vorm van natriumseleniet, dat lijkt me toch voor niemand een heel goed idee.


En verderop:
[...] En we weten ook dat bij een vrij groot deel van de mensen nooit antistoffen worden aangetoond, en die zijn heus niet minder ziek dan de anderen..... [...]

Door een andere specialist is me ooit verteld dat die antistoffen-tests niet alle soorten antistoffen kunnen aantonen. Sommige mensen hebben net wat andere antistoffen dan de test kan aantonen, en het testresultaat is dan negatief: geen antistoffen aangetoond.

[...] Anderzijds is de redenering die ik de laatste tijd wel tegenkom bij het seleniumverhaal dat wanneer je de antistoffen aanpakt, je de ziekte kunt vertragen (of volgens de grootste optimisten zelfs tot staan kunt brengen) en dat zou dan wel invloed kunnen hebben op het ontwikkelen van klachten. Vooral, denk ik, als je nog niet zo lang ziek bent en meteen de antistoffen kunt verlagen. Maar vaag blijft het wel vooralsnog.

M'n internist stelde onlangs zelfs, zoals ik in dit draadje al eerder schreef, dat het je ellendig blijven voelen bij een goeie instelling op T4 of T4+T3-combi mogelijk wel eens voor een belangrijk deel veroorzaakt zou kunnen worden door een aanhoudende autoimmuunreactie.
Tsja, en als die autoimmuunreactie dan te temmen zou zijn met selenium (welke seleniumverbinding dan ook), dan zou dat natuurlijk geweldig zijn.


Groetjes,
Jan
Avatar gebruiker
Jan
Forumverslaafde
 
Berichten: 1411
Geregistreerd: donderdag 16 juni 2005 - 15:33
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor W. » dinsdag 19 september 2006 - 16:58

Hay Alice en Jan,

Ja ik slik al  een jaar seleneum maar de antistoffen blijven hetzelfde.
Wel heb ik begrepen dat voordat je klachten hebt maar wel antistoffen dat seleneum het kan voorkomen dat je klachten krijgt.

:zwaai:
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor Alice1963 » dinsdag 19 september 2006 - 20:00

Thanx weer Jan voor de aanvullingen enne ik  hoef deze keer niet te blozen..scheelt alweer...

Heerlijk draadje.

Ik wil nog ff melden dat ik naast Cefak en Biosyn de vraag over natriumseleniet ook heb gemaild aan prof. Heufelder (van het Duitse Hashimotohandboek), ik vermoed dat die niet reageert maar ik dacht, niet geschoten is altijd mis. En hij hééft een website met een emailadres. Dus.

Als ik wat hoor van welke Duitser dan ook zal ik het hier onmiddellijk melden. Garantiert!

Hoi Wendela,

Ja, wel maf dat jouw antistoffen gelijk blijven. Bij mij was het zo dat ik vorig jaar vóór het beginnen met thyrax "dubieuze"antistoffen had. Ben in juni met thyrax gestart en in oktober met de ETOS selenium. Eerst 200mcg per dag maar later, toen zij de hoeveelheid per pil hadden veranderd, 150mcg. In april 2006 zijn de antistoffen toen weer geprikt en waren positief. Dus terwijl ik al zo'n tijd selenium gebruikte. Ik had ze eerst niet eens willen prikken (redenerend dat een dubieuze uitslag met seleniumgebruik weleens zou kunnen veranderen in een negatieve uitslag)....gelukkig dat de arts erop stond want dit resultaat samen met de echo bestempelden mij als Hashimotopatiënt- eindelijk.

Dat wat Jan zegt over de antistoffen en het testen daarvan vind ik ook interessant. Mijn man heeft ooit Pfeiffer gehad in zeer verschrikkelijke mate maar dat wisten we pas na zes weken steeds opnieuw testen, het kwam alsmaar niet uit de testen. En hij was echt al een paar maanden niet in orde voordat er de eerste keer op werd getest.

Ik denk nu ook wel: wat vertrouwen die artsen dan ook blindelings op de testen, en wat is dat onterecht. Mijn eerste internist heeft me zelfs proberen wijs te maken: geen antistoffen, geen schildklierprobleem.

Dat gaat toch wel ver.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Jeannette L » dinsdag 19 september 2006 - 21:21

Interessant draadje Alice, Jan en de rest! Ik heb ook een aantal Cefak brochures besteld en die zijn gisteren in de brievenbus gevallen. Ik zal ze deze week 'ns doorlezen.

Vorig jaar september ben ik begonnen met het selenium van de Etos (combinatie selenium/zink) en moest de dosering ook langzaam opbouwen zoals Jan beschrijft. Ik was er niet echt ziek van, maar voelde me anders (warmer, draaierig). Zeker toen ik meer dan 75 mcg selenium ging slikken. De opbouw heeft bij mij echter niet meer dan een paar weken geduurd. Ik gebruik momenteel zo'n 188 mcg selenium en 26 mg zink (totaal van 2 Etos tabletten en vitamine preparaat), want ik heb begrepen dat je selenium in combinatie met zink dient te gebruiken (of is dat juist andersom)?

Van de zomer heb ik aan het IGF-1 onderzoek bij het AMC ziekenhuis meegedaan, waarbij ook de antistoffen zijn meegenomen. Uit dit onderzoek is gebleken dat mijn antistoffen negatief waren. Een verklaring voor de afwezigheid van antistoffen kan zijn, dat mijn hashimoto in het eindstadium verkeerd. Volgens de AMC onderzoekster kunnen de antistoffen dan nl. ook negatief uitvallen. Gezien mijn huidige dosering thyrax (welke ik vandaag weer iets verhoogd heb) zou dat inderdaad kunnen. Daarnaast heb ik in "Leben mit Hashimoto" ook gelezen dat de hoeveelheid antistoffen gedurende het verloop van hashimoto sterk kunnen varieren en eigenlijk het verloop of stadium van hashi niet kunnen aangeven.

"Helaas" is er bij mij nooit eerder op antistoffen geprikt (ik heb er vorig jaar wel om gevraagd, maar mijn internist vond het niks toevoegen) en kan ik de werking van het selenium of verandering van antistoffen in relatie tot mijn welbevinden niet onderbouwen. Wel heb ik duidelijk een verbetering bemerkt vanaf dat ik selenium ging gebruiken. Misschien zat het tussen mijn oren of was het de thyrax die zijn werk ging doen, maar ik kreeg weer wat meer energie. En vanaf het moment dat ik regelmatig ging sporten (wat in het begin maar wat bewegen was), ging het steeds beter qua energie. Ik heb verder nooit een invloed van mijn selenium inname bemerkt op de schildklieronstekingen.

Sorry... mijn betoog voegt inhoudelijk niks toe aan het draadje, maar misschien dat iemand wat aan mijn ervaringen heeft.

Groetjes,
Jeannette
Hypo geconstateerd in juli 2005, ingesteld op 162,5 mcg Thyrax en 2x 6,25 mcg Cytomel
Avatar gebruiker
Jeannette L
Veteraan
 
Berichten: 443
Geregistreerd: zaterdag 30 juli 2005 - 20:18

Berichtdoor Alice1963 » woensdag 20 september 2006 - 8:35

Hoi Jeannette,

Juist ervaringen zijn hier zo belangrijk. Daar leren we erg veel van, van jou dus ook. Selenium en zink schijnen allebei een goede invloed te hebben maar ik gebruik alleen selenium. Van zink kun je gemakkelijker te veel hebben en dat vind ik niet wenselijk, vandaar. Ik zal er nog eens op laten prikken denk ik.

Geen wonder dat jij de invloed van selenium kon merken, het maakt toch de werking van de enzymen in de skstofwisseling mogelijk? (Mn van gluthationperoxidase.............wat een náám ook om in te typen voor hypo's... ;-) ) heeft rechtstreeks invloed op je energie én gifstoffen worden onschadelijk gemaakt.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor W. » woensdag 20 september 2006 - 8:52

Hay Alice en anderen,

Mijn tg antistoffen zijn zwak positief.Zou seleneum daar ook iets voor doen?

Ik denk dat de antistoffen bij mij niet te meten zijn.Ze zijn boven de 3000. Meer kunnen ze niet meten.Dus misschien waren ze eerst wel 5000 en nu met seleneum 4000.Ik weet het niet maar zou wel kunnen.

Maar wat ik mij nog steeds afvraag of je dat zelf merkt.En hoe meer antistoffen hoe minder de klier nog doet???

En Alice, ik slik ook zink erbij en heb het laatst laten prikken of het niet teveel is.Maar ik zat nog in het midden.Als je het laat prikken moet het wel in een sporenvrije buis.Ging 3 keer verkeerd..... :????:
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor Alice1963 » woensdag 20 september 2006 - 9:09

O...nou dan weet ik niet of ik het laat prikken.......

Eerst maar eens verder met het seleniumverhaal....
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor W. » woensdag 20 september 2006 - 9:17

Waarom niet Alice?
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor anke2 » woensdag 20 september 2006 - 11:36

Selenium helpt onderander ook bij de omzetting van T4 naar T3. Daar heeft ook iemand met een trage klier last van.

En het helpt je weerstand verhogen.
Anke :rol:
Elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is, en ik zing mijn eigen liedje.
Avatar gebruiker
anke2
Forumverslaafde
 
Berichten: 3347
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 9:37

Berichtdoor Jeannette L » woensdag 20 september 2006 - 16:07

Alice1963 schreef:Geen wonder dat jij de invloed van selenium kon merken, het maakt toch de werking van de enzymen in de skstofwisseling mogelijk? (Mn van gluthationperoxidase... wat een náám ook om in te typen voor hypo's... ;-) ) heeft rechtstreeks invloed op je energie én gifstoffen worden onschadelijk gemaakt.


Hoi Alice,

Selenium heeft inderdaad een invloed op allerlei processen, o.a. op de omzetting van T4 naar T3.

Jeannette L schreef: :!: Verschillende onderzoeken geven aan dat hypothyreoïde vaker voorkomt als er sprake is van een tekort aan selenium.

:!: In de schildklier wordt bij de vorming van de schildklierhormonen T4 en T3 het bijproduct H2O2 gevormd. Om te zorgen dat H2O2 geen schade kan aanrichten, moet het door het enzym glutathion peroxidase chemisch omgezet werden. Het enzym gluthation peroxidase is echter in zijn activiteit afhankelijk van de aanwezigheid van selenium. Bij een tekort aan selenium wordt het weefsel door H2O2 beschadigd.

:!: T4 wordt door enzymen (dejodasen) in het actieve T3 omgezet. Ook de activiteit van dejodasen is afhankelijk van selenium. Bij een vermindering van het selenium aanbod, kan geen voldoende hoeveelheid T3 uit het aanwezige T4 gevormd worden.

:!: Uit studies is gebleken dat bij inname van 200 mcg selenium gedurende drie maanden bij patienten met auto-immuun thyreoïde, de concentratie TPO antistoffen significant daalde.

:!: Over het algemeen zijn de verbeteringen te vinden in een sterker lichamelijke en psychische belastbaarheid, verbeterde concentratie vermogen en stemming en gedeeltelijk ook een vermindering van gewrichtsklachten en allergiën. In sommige gevallen had een behandeling met selenium echter totaal geen effect.

:!: Een dagelijkse inname van 20 mg zink gaf in sommige gevallen van Hashimoto ook een verbetering. De vaak hogere vatbaarheid voor infecties en de algemene toestand verbeterde zich bij inname van zink. Verder wetenschappelijk onderzoek moet echter afgewacht worden.

Bronnen:
http://www.hashimotothyreoiditis.de/HT-Therapie.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... s=14757967
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/quer ... t=Abstract


Maar in vroegere draadjes (zoals onderaan) hebben we het ook al vaker over de werking/invloed van selenium gehad en verschillende mensen zijn na een tijdje toch gestopt met selenium omdat ze totaal geen effect merkte.

http://www.hypomaarniethappy.sohosted.c ... enium+zink

Groetjes!
Jeannette
Hypo geconstateerd in juli 2005, ingesteld op 162,5 mcg Thyrax en 2x 6,25 mcg Cytomel
Avatar gebruiker
Jeannette L
Veteraan
 
Berichten: 443
Geregistreerd: zaterdag 30 juli 2005 - 20:18

Berichtdoor Alice1963 » vrijdag 22 september 2006 - 8:40

Luiden!!!

Het was bingo gisteren, de apotheker heeft gebeld, het gaat lukken met het natriumseleniet en ik mocht kiezen tussen een vloeistof en een capsulevorm. Ik heb gekozen voor de vloeistof omdat dat gemakkelijker in kleine doses te nemen is voor de gewenning.

Begin volgende week word ik weer gebeld, als het klaar is. Ik heb de apotheker ook herinnerd aan mijn vraag om een tekstje van hem over de bereiding dat ik hier op het forum kan zetten en dat zou hij maken zei hij. Zo gauw ik het heb zet ik het op kennisforum.

Nou, is alvast mooi hè.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor an » vrijdag 22 september 2006 - 12:03

essential organics heeft ook 50 mcg selenium als natriumseleniet

nog een het hns-plex goed voor huid haar en nagels met 2 pillen 80 mcg selenium als natriumseleniet

kan je gewoon kopen bij de drogist
an
Veteraan
 
Berichten: 412
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 10:24
Woonplaats: eindhoven

Berichtdoor lieveheersbeestje » vrijdag 22 september 2006 - 14:00

Goed gewerkt Alice :-D

Ik wacht nog even af tot jij het hier geplaatst hebt :kus2:
Hashimoto vanaf 1998, fibromyalgie vanaf 08-2005 en bk '06

Geniet van het leven, want het duurt maar even Veel liefs,
<B>Annemieke</B>
Avatar gebruiker
lieveheersbeestje
Forumverslaafde
 
Berichten: 4560
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 9:40

Berichtdoor W. » vrijdag 22 september 2006 - 15:05

Die van essentials organics kon ik niet tegen...... :?:
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor W. » vrijdag 22 september 2006 - 15:20

Ik werd er alleen maar moeier van.

Toen ik bij de elektro acupuncturiste was meette zij die door en zij dat ik beter iets van de hema of etos kon proberen.En die waren wel goed.

Terwijl die essential organics echt heel duur waren.

:zwaai:
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Succesverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron