met een seleniumkuur bijna geen antilichamen meer!

Het is niet altijd kommer en kwel! Hier kun je een verslag doen van successen en tips geven die geholpen hebben.

Berichtdoor Alice1963 » vrijdag 04 augustus 2006 - 13:26

Hoi Rasa,

Creon of Pancrease gaat via de arts inderdaad. Maar selenium kun je op elke straathoek krijgen, ik neem die van Etos maar Hema enz heeft het ook. De aanbevolen dosis is 200mcg per dag.

Wat ik dit draadje van belang is, is dat Meinke een kuur heeft gekregen met selenase, dwz natriumseleniet. En dat dat dus mogelijk anders werkt dan al die supplementen. Ik ga dat nog verder uitzoeken via het Duitse internet.

Maar om te beginnen kun jij best zo'n supplement aanschaffen, het is niet duur en er zijn  op het forum mensen te vinden die er vee, baat bij hebben.

Succes ermee!!
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Alice1963 » maandag 07 augustus 2006 - 19:39

Hoi allemaal,

Ik heb ff gezocht op het Duitse internet en gemaild met de Duitse vestigingen van Biosyn en van Cefak(Cefak maakt ook een natriumselenietpreparaat), en heb van Cefak ook de brochures "Selenium en schildklier", "selenium-Check"en "Wetenswaardigheden over selenium, 101 vragen en antwoorden" (alles in het Duits) toegestuurd gekregen (gratis).

Er is mij door Biosyn verteld dat de selenium niet als kuur genomen moet worden (bij autoimmune schildklierziektes), maar levenslang dagelijks. Selenase 300 Rp is de goede en die is bij Biosyn rechtstreeks te bestellen, €52,95 voor 100 tabletten. Cefak raadt aan om de apotheek te vragen hun preparaat bij hen te bestellen, of om zelf te bestellen, maar dit zijn wel andere preparaten (heb ik nog niet uitgezocht.)

Ik ga dit zelf bij mijn arts aankaarten want ik wil niet zonder zijn advies zoiets doen. Maar gezien mijn uiterst vervelende opvlammende skontstekingen ben ik in principe meer dan bereid om het te proberen. Ik gebruik al langere tijd het seleniumsupplement van ETOS, maar dat is natuurlijk beslist niet hetzelfde, en ik merk geen verbetering wat ontstekingen en antistoffen betreft.

Misschien dat jullie er iets aan hebben? De folders zijn heel gemakkelijk te bestellen via de site van Cefak.

Poeh....soms ben ik echt blij dat ik in Duitsland geboren ben...........
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Alice1963 » zaterdag 12 augustus 2006 - 9:26

Hoi Meinke,

Ik heb nog een vraagje aan jou. Ik ben intolerant voor de meeste hulpstoffen dus ik kan niet zomaar alles slikken. Zou je voor mij de bijsluiter van jouw Selenase willen opzoeken en me willen zeggen wat precies de samenstelling is van die tabletten (bij Cefak zit er bijv zoetstof in.........dat kan bij mij echt niet, en zo zijn er nog veel meer dingen waar ik niet tegen kan, lactose, tarwemeel etc.).

Alvast bedankt!
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Alice1963 » dinsdag 15 augustus 2006 - 18:47

HOi Joze,

Ja, want selenium is ook nodig voor de omzetting van T4 naar T3. De enzymen die dit doen zijn afhankelijk van de hoeveelheid selenium in je lichaam.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Tamara2 » dinsdag 22 augustus 2006 - 19:29

Als de selenium de omzetting van t4 naar t3 vermakkelijkt, moet je dan niet minder t3 slikken?

Ik luister nog steeds....

Tamara
Wie een kuil graaft voor een ander......is niet te lui om te werken!
Avatar gebruiker
Tamara2
Forumbekende
 
Berichten: 237
Geregistreerd: zaterdag 05 februari 2005 - 20:49
Woonplaats: Maassluis

Berichtdoor Alice1963 » dinsdag 22 augustus 2006 - 20:20

Mmmmmmmm...zou best kunnen lijkt mij, ik neem aan dat dat individueel bepaald is........


Ik ben dit nog nergens tegengekomen maar had het mij ook al afgevraagd.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor jenny F » dinsdag 22 augustus 2006 - 20:37

Ik heb een heleboel links verzameld over de invloed van Selenium op schildklierantistoffen. Wie belangstelling heeft roept maar, dan zet ik ze hier neer.

Ik slik Selenium sinds december 2005 omdat ik zo snel vatbaar was. Sindsdien ben ik niet meer verkouden of grieperig geweest.
Lees dit eens: http://www.vita-send.nl/selenium.htm En deze: http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/main/ ... zink1.html

De artikelen over de antistoffen zijn allemaal in het engels. Belangstelling?
Over mijn eigen antistoffen: ik ben destijds daar op geprikt en daar kwam Graves uit. Onlangs ben ik opnieuw geprikt en nu lijkt het alsof ik ook Hashi heb. Maar de antistoffen tegen Graves zijn helemaal weg! :ster:
Jenny (Graves én Hashi)*************Het moet natuurlijk wel leuk blijven he?***********
Afbeelding
Avatar gebruiker
jenny F
Veteraan
 
Berichten: 411
Geregistreerd: zaterdag 05 februari 2005 - 21:25
Woonplaats: overijssel

Berichtdoor jolijt » woensdag 23 augustus 2006 - 11:48

Hoi Jenny

Ik heb er zeker belangstelling voor....

Jolijt
Als het leven je citroenen geeft moet je citroenlimonade maken
(of citroenjenever natuurlijk!)
Avatar gebruiker
jolijt
Forumverslaafde
 
Berichten: 3103
Geregistreerd: woensdag 16 november 2005 - 15:05
Woonplaats: Drenthe

Berichtdoor jenny F » woensdag 23 augustus 2006 - 14:02

Nou daar komen ze dan:

Nutrition.org

Link

Link

Link

Link

Link
Jenny (Graves én Hashi)*************Het moet natuurlijk wel leuk blijven he?***********
Afbeelding
Avatar gebruiker
jenny F
Veteraan
 
Berichten: 411
Geregistreerd: zaterdag 05 februari 2005 - 21:25
Woonplaats: overijssel

Berichtdoor jolijt » woensdag 23 augustus 2006 - 14:56

bedankt!!!!!
Jolijt
Als het leven je citroenen geeft moet je citroenlimonade maken
(of citroenjenever natuurlijk!)
Avatar gebruiker
jolijt
Forumverslaafde
 
Berichten: 3103
Geregistreerd: woensdag 16 november 2005 - 15:05
Woonplaats: Drenthe

Berichtdoor lieveheersbeestje » woensdag 23 augustus 2006 - 16:22

In het boek wat ik aan het lezen ben komt nutrition heel veel voor en wordt dus ook heel veel voorgeschreven naast 98% t4 en 2% t3.

Het zal mij dan ook beneuwen of mijn huisarts hier in mee wil gaan :?:

Ik zie het wel zitten om te proberen :-D
Hashimoto vanaf 1998, fibromyalgie vanaf 08-2005 en bk '06

Geniet van het leven, want het duurt maar even Veel liefs,
<B>Annemieke</B>
Avatar gebruiker
lieveheersbeestje
Forumverslaafde
 
Berichten: 4560
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 9:40

Berichtdoor Alice1963 » woensdag 23 augustus 2006 - 19:59

Hoi allemaal,

In Duitsland is  erg veel belangstelling voor selenium. Er zijn zelfs mensen die menen dat je met het geven van natriumseleniet een geneesmiddel hebt voor Hashimoto, dat dus de oorzaak van de ziekte aanpakt (de antistoffen tegen de klier).

Gratis brochures zijn te bestellen bij www.cefak.de, en ze zijn te mailen als je vragen hebt.

www.biosyn.de is ook te mailen en als je dat doet en vertelt dat je als Hashimotopatiënt belangstelling hebt voor natriumseleniet sturen ze je ook folders toe.

Andere producenten zijn www.warnke.de of www.kraeuterhaus.

Produkten vergelijken kan op www.medizinfuchs.de, wat ook wel handig is.

Overigens gebruik ik ook al sinds een klein jaartje selenium, maar mijn skontstekingen gaan gewoon door, vandaar dat ik geïnteresseerd raakte in natriumseleniet..er zijn vrij veel seleniumsoorten te koop namelijk.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor anne b » woensdag 30 augustus 2006 - 11:17

Hoi,

Bij het onderzoek in het AMC in Amsterdam (zie site Hypo maar niet happy) gaan ze 200 mcg selenium geven om te kijken wat dat doet met de antistoffen.
Zou dat dan werkelijk zonde van de tijd zijn omdat het seleniet moet zijn....?

Anne b.
Erg schommelende Hashimoto,  sinds 2000 diagnose al veel langer klachten;  thyrax 0,125 mg
Avatar gebruiker
anne b
Gebruiker
 
Berichten: 51
Geregistreerd: maandag 28 maart 2005 - 9:50

Berichtdoor lieveheersbeestje » woensdag 30 augustus 2006 - 11:36

Het is niet te hopen, dames die daar naar toe gaan zouden daar even over moeten praten om te kijken wat ze daar op zeggen ;-)
Hashimoto vanaf 1998, fibromyalgie vanaf 08-2005 en bk '06

Geniet van het leven, want het duurt maar even Veel liefs,
<B>Annemieke</B>
Avatar gebruiker
lieveheersbeestje
Forumverslaafde
 
Berichten: 4560
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 9:40

Berichtdoor Noiram » woensdag 30 augustus 2006 - 12:06

Tja, ben nu net terug, en lees dit draadje nu pas weer verder.... balen.....
Noiram

143,75 mcg euthyrox,, B12 elke 2 weken. ijzer dagelijks NOW, momenteel Multi 2x extra zink en Methionine voor Methyleren B12
Avatar gebruiker
Noiram
Forumverslaafde
 
Berichten: 3562
Geregistreerd: zaterdag 05 februari 2005 - 21:06

Berichtdoor Alice1963 » woensdag 30 augustus 2006 - 12:26

Hoi jongens,

Selenium heb je in heel veel vormen, en natriumseleniet is volgens de informatie die ik heb de beste. Maar het kan natuurlijk best zijn dat ze dat ook geven in het AMC, hè.....

Niet dat mijn ervaringen met de gezondheidszorg zo zijn dat ik daar ook in geloof..maar het kàn....
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Jan » woensdag 30 augustus 2006 - 15:35

Alice1963 schreef:Selenium heb je in heel veel vormen, en natriumseleniet is volgens de informatie die ik heb de beste.

Alice,
Kun je misschien in het kort aangeven waaróm natriumseleniet beter zou zijn dan (bijvoorbeeld) selenomethionine?
Of, mocht dat lastig zijn, kun je dan aangeven welke van je bronnen dat stelt/stellen, en waar?
Dit maakt me erg nieuwsgierig namelijk.

Groetjes,
Jan
Avatar gebruiker
Jan
Forumverslaafde
 
Berichten: 1411
Geregistreerd: donderdag 16 juni 2005 - 15:33
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Alice1963 » woensdag 30 augustus 2006 - 19:54

Ha Jan,

Nieuwsgierig? Jaaahhhh...dat was de bedoeling...eindelijk iemand die doorvraagt  ;-)  Ik ga ff voor je spitten....

Komt-ie: In de folder "Selen und Schilddrüse"van Cefak (gemakkelijk te bestellen via www.cefak.de) staat (in het Duits maar ik heb het ff vertaald): Speciaal bij de chronische schildklierontsteking van het type Hashimoto is gebleken dat door het voortdurende dagelijkse gebruik van natriumseleniet de ontstekingsacticiteit teruggebracht kan worden. Dit blijkt ook uit de afname van de TPO antistoffen."

En ook, en daar gaat het jou nu om:

"In de vorm van Natriumseleniet heeft selenium voor het organisme bijzondere voordelen. Natriumseleniet is optimaal te benutten en onderscheidt zich door een doelgerichte inbouw in de betreffende beschermingssystemen cq in de selenium bevattende eiwitten." (hiervoor was namelijk uitgelegd hoe selenium precies werkt in de schildklierstofwisseling maar ik ga ervan uit dat jij dit al weet).

Ik begrijp hieruit dat ons lichaam chemisch gezien het meest heeft aan deze vorm van selenium, natriumseleniet doeltreffender kan verwerken en gebruiken dan de andere vormen. Maar het blijft uiteraard een producent die het schrijft. Mocht je verdergaande vragen hebben, zowel Cefak als Biosyn (www.biosyn.de) hebben artsen in dienst die gewoon te mailen en zijn, en ook andere medewerkers, alle zeer servicegericht.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Jan » donderdag 31 augustus 2006 - 15:56

Alice1963 schreef:In de folder "Selen und Schilddrüse"van Cefak (gemakkelijk te bestellen via www.cefak.de) staat (in het Duits maar ik heb het ff vertaald):
[...]
"[...] Natriumseleniet is optimaal te benutten en onderscheidt zich door een doelgerichte inbouw in de betreffende beschermingssystemen cq in de selenium bevattende eiwitten." [...]
Ik begrijp hieruit dat ons lichaam chemisch gezien het meest heeft aan deze vorm van selenium, natriumseleniet doeltreffender kan verwerken en gebruiken dan de andere vormen. Maar het blijft uiteraard een producent die het schrijft. Mocht je verdergaande vragen hebben, zowel Cefak als Biosyn (www.biosyn.de) hebben artsen in dienst die gewoon te mailen en zijn, en ook andere medewerkers, alle zeer servicegericht.


Heel interessant.
Ik moet als ik er een keer even tijd voor vind ook maar eens even die folder bestellen, en eventueel mailen.
Want het blijft lastige materie, en inderdaad, een producent als bron.

Wat ik eerder al uit andere bronnen opgepikt en onthouden had:
-  de selenium uit natriumseleniet wordt anders gemetaboliseerd (opgenomen/ benut/ ingebouwd/ gebruikt) dan de selenium uit l-selenomethionine,
-  l-selenomethionine wordt (ook) goed opgenomen, maar werkt wat 'milder' dan natriumseleniet. Natriumseleniet zou bij wat forsere dosering eerder tot bijwerkingen leiden.


Wordt vervolgd, zou ik zo denken.


Groetjes,
Jan
Avatar gebruiker
Jan
Forumverslaafde
 
Berichten: 1411
Geregistreerd: donderdag 16 juni 2005 - 15:33
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Jan » vrijdag 01 september 2006 - 15:28

Hai Alice,

Inmiddels heb ik op de Cefak-site geneusd.
Die folder die je noemde, "Selen und Schilddrüse", die heb ik niet gevonden. Wel de bestelmogelijkheid voor de algemene seleen-folder, is dat mogelijk dezelfde? Ik betwijfel het, want in de pdf-versie daarvan wordt niet specifiek over de schildklier gesproken.

Alice, kun je misschien aangeven waar precies die "Selen und Schilddrüse"-folder te vinden is?


Voor geïnteresseerde meelezers heb ik een paar Cefak-url's onder elkaar gezet:
http://www.cefak.de / http://www.cefak.com
http://www.cefak.com/e/seite1_e.html  -- idem, in het Engels

http://www.cefak.com/selen/index.html  -- met seleen-menu
http://www.cefak.com/selen/e/seite1_e.html  -- idem, in het Engels


Groetjes,
Jan
Avatar gebruiker
Jan
Forumverslaafde
 
Berichten: 1411
Geregistreerd: donderdag 16 juni 2005 - 15:33
Woonplaats: Nederland

VorigeVolgende

Keer terug naar Succesverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron