Jan schreef:Hai Irma,
Gelukkig dat hepatitis B en C negatief waren. Fijn dat dat is uitgesloten, want dat zijn nare ziekten.
Hemochromatose (ijzerstapeling) is eerder ook al uitgesloten.
Je serum-ijzer en je ijzerverzadiging waren beslist niet te hoog, eerder nog aan de lage kant.
Je ferritine is echter onverminderd hoog, evenals je lever-enzymen.
Ferritine kan bij diverse aandoeningen verhoogd zijn, ook bij normale ijzerwaarden. (En zelfs bij een tekort aan ijzer!) De oorzaak van de verhoogde ferritine-waarde is dan niet een teveel aan ijzer, maar een heel andere oorzaak. Een aandoening aan de lever is één van de mogelijke oorzaken van een verhoogde ferritine-waarde.
Zie:
http://memoboek.dynapaper.nl/33////ferritine.html
Het is in ieder geval goed dat je nu een arts hebt die hier aandacht aan besteed.
Ik hoop dat er verder wordt gekeken dan de ijzerverzadiging, want ijzerstapeling/hemochromatose was immers al uitgesloten.
Dag,
veel groeten van Jan
irma53 schreef:vandaag uitslag gehad alles is goed maar de ferritine is zelfs gestegen naar 497

irma53 schreef:Ik neem B-complex omdat dat altijd aangeraden wordt op B12 tekort, misschien is alleen folium wel voldoende en wordt de B6 misschien dan ook lager.
Suffy/Inge schreef:De referentiewaarden van vitamine B6 is 35 - 110 nmol/l. Dan is 138 nmol/l toch veel te hoog? Vreemd dat Ayesha die waarde niet hoog vindt.
Ik zou me aan die referentiewaarde houden en stopen met dat supplement waar die 50 mg B6 in zit. Daar kun je mogelijk neurologische klachten van voelen.
irma53 schreef:mijn B6 was al 134 voordat ik begon met B-complex


Keer terug naar Behandeling algemeen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast