met een seleniumkuur bijna geen antilichamen meer!

Het is niet altijd kommer en kwel! Hier kun je een verslag doen van successen en tips geven die geholpen hebben.

Berichtdoor Karin-2 » donderdag 04 januari 2007 - 16:45

Hi Marion,

Ik heb ook geen antistoffen, maar wel de onstekingen.
Dus zo simpel is het helaas niet.

Wij hebben het ongeveer net zolang aan de klier en
volgens mijn arts heb ik de antistoffen dus niet eerder
gehad, maar zouden ze nog wel kunnen komen.
Maar het hoeft niet.
Dan behoor je dus bij die 5% die ze niet of nog niet heeft.

groetjs Karin-2
Avatar gebruiker
Karin-2
Forumverslaafde
 
Berichten: 817
Geregistreerd: maandag 07 februari 2005 - 15:26

Berichtdoor Alice1963 » vrijdag 05 januari 2007 - 10:31

Hoihoi,

Bij mij doet de link het prima?!?


Bij 20 tot 30% van de Hashimensen worden de antistoffen sowieso niet aangetoond. Dat ligt dus inderdaad niet simpel......

Heb jij ook goed merkbare ontstekingen, Karin? Ik heb er nu ook weer eentje en ik baal ervan....
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Karin-2 » vrijdag 05 januari 2007 - 12:03

Hoi Alice,

Goh heb je er weer een, en het ging toch zo goed de laatste tijd?
Vervelend voor je joh.

Ja, ik merk ze ook goed.
Ten eerste voel ik het aan de klier en mijn keel, soms ook mijn
linker oor. Trouwens de pijn zit altijd links.
En ik maar hyperperiodes door. Heb dan spontaan een week
hartkloppingen, verhoogde hartslag en zweterig.
Daarna knap ik op, kan me dan zelfs even heel goed voelen
en dan word ik weer erg moe.

Logisch dat je van dit soort dingen moe word toch.
Dat lijf van ons komt amper tot rust.
Ik wou dat dit een keer ophield en dat er voor langere tijd
een stabiele periode zou zijn.
Maar dat hoop jij ook he.

Weet je, niet alle hypoos met positieve anti tpo maken dit
soort ontstekingsfases door. Ik ken ze die het nog nooit
hebben meegemaakt.
Het is een rare ziekte he.

Hoe bevalt de thyrodium?

groetjs Karin
Avatar gebruiker
Karin-2
Forumverslaafde
 
Berichten: 817
Geregistreerd: maandag 07 februari 2005 - 15:26

Berichtdoor Charlotte uit Berlijn » vrijdag 02 februari 2007 - 15:30

We zijn bijna een jaartje verder en ik lees dit eens....... :-D

Meinke, helaas kan ik niet bevestigen dat je hier in Dl als Hashimotopatient automatisch selenium krijgt. Maar erg fijn dat je zo begeistert bent! Wij willen tzt ook graag nog eens jouw kant op (muenchen).

Maar waarom krijg je kuren en mag je het niet gewoon altijd slikken? Kan dat ook schadelijk zijn?

als ik binnen een jaar antwoord krijg ben ik al blij hoor! :)

En W. is ben van bijna 1200 teruggegaan naar heel weinig (zie profiel), dus het kan echt!

charlotte
Charlotte (mama van Constantin 290906) Sinds mrt. 2007 hopen wij op 2e kindje. 7xIUI, 5xICSI, 3xCryo, 2 miskramen en in juni 2009 intramurale zwangerschap gevolgd door 4 chemokuren. Sinds dec. 2009 HCG 3 maanden 0 geweest. Officieel genezen!
Avatar gebruiker
Charlotte uit Berlijn
Forumverslaafde
 
Berichten: 4975
Geregistreerd: dinsdag 05 april 2005 - 10:18
Woonplaats: Berlijn

Berichtdoor Charlotte uit Berlijn » vrijdag 02 februari 2007 - 15:32

Ik ben hypo!!!!!!!!!!!!!!!!! :???:  :???:  :???:  :???:  :???:  :???:

heb net dit bovenstaande berichtje geplaatst naar aanleiding van wat ik op blz 1 gelezen heb. Dat er ook nog een pagina 2-8 was, had ik even over het hoofd gezien.... :??:  :??:  :??:

:-D

Charlotte
Charlotte (mama van Constantin 290906) Sinds mrt. 2007 hopen wij op 2e kindje. 7xIUI, 5xICSI, 3xCryo, 2 miskramen en in juni 2009 intramurale zwangerschap gevolgd door 4 chemokuren. Sinds dec. 2009 HCG 3 maanden 0 geweest. Officieel genezen!
Avatar gebruiker
Charlotte uit Berlijn
Forumverslaafde
 
Berichten: 4975
Geregistreerd: dinsdag 05 april 2005 - 10:18
Woonplaats: Berlijn

Berichtdoor Charlotte uit Berlijn » vrijdag 02 februari 2007 - 15:52

Even gekopieerd uit Artikel van Alice:

Wir sehen aber bereits jetzt die Indikation zur Selensubstitution bei Patienten mit neu diagnostizierter Autoimmunthyreoiditis und hohen TPO-Ak Konzentrationen (>1000 U/L) in Form von 200 µg Natrium-Selenit oder Selenomethionin als sinnvoll an, insbesondere wenn andere Autoimmunerkrankungen, Allergien oder ein beeinträchtigtes Wohlbefinden gleichzeitig vorhanden sind.

Bei Patienten mit lange bestehender Autoimmunthyreoiditis und bereits atrophischer Schilddrüse, auch mit noch hohen TPO-Ak-Konzentrationen, ist die Selensubstitution nicht mehr sinnvoll, da sich diese Schilddrüsen nicht mehr erholen können.

Vragen:

1. Hoe meet je de `atrophisiteit`van je schildklier?

2. Ook als je schildklier helemaal niet meer werkt lijkt mij selenium toch zinvol als je zwanger wil worden omdat de antistoffen TPO ook de baby aanvallen?

Kan iemand hier iets zinvols over zeggen?

Groet,

Charlotte
Charlotte (mama van Constantin 290906) Sinds mrt. 2007 hopen wij op 2e kindje. 7xIUI, 5xICSI, 3xCryo, 2 miskramen en in juni 2009 intramurale zwangerschap gevolgd door 4 chemokuren. Sinds dec. 2009 HCG 3 maanden 0 geweest. Officieel genezen!
Avatar gebruiker
Charlotte uit Berlijn
Forumverslaafde
 
Berichten: 4975
Geregistreerd: dinsdag 05 april 2005 - 10:18
Woonplaats: Berlijn

Berichtdoor Charlotte uit Berlijn » vrijdag 02 februari 2007 - 17:25

Dineke, dank voor je antwoord, je ziet, ondanks mijn koorts ben ik stiekem al wel wat bezig voor het sticky..... maar goed, volgens mij weet jij er veel meer van dan ik. ik kan er alleen wellicht een leuker verhaaltje van maken? Maak ik het leuke verhaaltje, kijk jij of het klopt en vult het aan, ok?

Ik ben zeg maar 50 kg, dus zeg maar gem. 100 µg thyrax, maar ik slik 137,5. Maar hoe verschrompeld is de schildklier van de gemiddelde hypopatient?
Charlotte (mama van Constantin 290906) Sinds mrt. 2007 hopen wij op 2e kindje. 7xIUI, 5xICSI, 3xCryo, 2 miskramen en in juni 2009 intramurale zwangerschap gevolgd door 4 chemokuren. Sinds dec. 2009 HCG 3 maanden 0 geweest. Officieel genezen!
Avatar gebruiker
Charlotte uit Berlijn
Forumverslaafde
 
Berichten: 4975
Geregistreerd: dinsdag 05 april 2005 - 10:18
Woonplaats: Berlijn

Berichtdoor Alice1963 » vrijdag 02 februari 2007 - 19:09

Hoi Charlotte,

het klopt wat Dineke zegt, je ziet de afwijkende vorm op een echo. Maaaaaaaaaar: een gemiddelde is er dus niet hè, dit is individueel.

Overigens, die van mij is ook atrophisch, rechts is groter dan links en dat was goed te zien, was een bewijs ook dat ik Hashimoto heb.

Ik vind zelf ook dat het een goed idee is om selenium te slikken ook als je allang hypi bent maar dat komt weer omdat ik zzoooooooooveeeeeeeeeeeell aanvalllen heb (=ontstekingen van de klier= Schübe). Heb me voorgenomen prof Gärtner hierover te schrijven (Anschrift staat erbij) maar ben wegens gruwelijke dingen op mijn werk er nog niet aan toe gekomen.

Hebben jullie nog verdere vraagjes voor de prof, laat het hier ff weten dat schrijf ik dat er meteen bij als ik hem toch ga schrijven.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Jeannette L » zaterdag 03 februari 2007 - 19:41

Hoi Alice,

Interessant draadje die ik vanaf het begin trouw lees!

Alice1963 schreef:Mocht jij zelf ook gaan zoeken en iets vinden, wil je het hier dan alsjeblieft melden?


Omdat je eerder in dit draadje hebt gevraagd om informatie te melden als er iets gevonden is, wil ik je graag wijzen op het volgende verhaal wat ik geschreven heb voor de Happy Hypo nieuwsbrief van afgelopen januari (misschien interessant voor de forum bezoekers die deze electronische nieuwsbrief niet krijgen): Happy Hypo nieuwsbrief: Hashimoto-thyreoiditis en antistoffen

Wat betreft het onderzoek van het AMC welke geleid wordt door Dr. Eskes, heb ik vernomen dat dit onderzoek opgezet is naar aanleiding van de volgende twee studies:

Selenium supplementation in patients with autoimmune thyroiditis decreases thyroid peroxidase antibodies concentrations. R. Gärtner, BCH Gasnier, JW Dietrich et al. Journal of Clinical metabolism 2002; 87: 1687-1691 Artikel in PubMed

Effects of a six month treatment with selenomethionine in patients with autoimmune thyroiditis. LH Duntas, E. Mantzou, D.A. Koutras. European Journal of Endocrinology 2003; 148: 389-393 Artikel in PubMed

Bij bovengenoemde studies van Gärtner en Duntas daalden de antistoffen significant ten gevolge van selenium bij mensen die al behandeld werden voor een hypothyreoidie.

Groetjes,
Jeannette
Hypo geconstateerd in juli 2005, ingesteld op 162,5 mcg Thyrax en 2x 6,25 mcg Cytomel
Avatar gebruiker
Jeannette L
Veteraan
 
Berichten: 443
Geregistreerd: zaterdag 30 juli 2005 - 20:18

Berichtdoor Alice1963 » zondag 04 februari 2007 - 10:59

Thanx Jeannette......heel mooi.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Charlotte uit Berlijn » dinsdag 06 februari 2007 - 14:30

Ik zal er even over nadenken Alice. Na vier jaar hier in Berlijn kan ik nog steeds geen foutloze brief in het Duits schrijven. Erg he?  :-(
Charlotte (mama van Constantin 290906) Sinds mrt. 2007 hopen wij op 2e kindje. 7xIUI, 5xICSI, 3xCryo, 2 miskramen en in juni 2009 intramurale zwangerschap gevolgd door 4 chemokuren. Sinds dec. 2009 HCG 3 maanden 0 geweest. Officieel genezen!
Avatar gebruiker
Charlotte uit Berlijn
Forumverslaafde
 
Berichten: 4975
Geregistreerd: dinsdag 05 april 2005 - 10:18
Woonplaats: Berlijn

Berichtdoor Charlotte uit Berlijn » dinsdag 06 februari 2007 - 14:31

Mooi onderschrift heb je trouwens Alice.
Charlotte (mama van Constantin 290906) Sinds mrt. 2007 hopen wij op 2e kindje. 7xIUI, 5xICSI, 3xCryo, 2 miskramen en in juni 2009 intramurale zwangerschap gevolgd door 4 chemokuren. Sinds dec. 2009 HCG 3 maanden 0 geweest. Officieel genezen!
Avatar gebruiker
Charlotte uit Berlijn
Forumverslaafde
 
Berichten: 4975
Geregistreerd: dinsdag 05 april 2005 - 10:18
Woonplaats: Berlijn

Berichtdoor Alice1963 » woensdag 07 februari 2007 - 10:21

Thanx Charlotte!

Ik zal er even over nadenken Alice. Na vier jaar hier in Berlijn kan ik nog steeds geen foutloze brief in het Duits schrijven.



Jij hoeft ook geen brief in het Duits te schrijven, dat zal ik wel doen. Jij hoeft alleen te zeggen wat je erin wilt hebben(in het Nederlands), dan neem ik dat ook ff mee, snap je?

En hierbij nodig ik dus iedereen ook verder uit om te vertellen welke vragen of opmerkingen zij hebben bij het stuk van prof Gärtner want dan zet ik dat allemaal in de brief.

Misschien slim als ik dan eerst ff hier neerzet wat ik ga schrijven...kunnen jullie allemaal ook verder nog meedenken. Maar dat doe ik dan wèl in het Duits.
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Kiek » zondag 11 februari 2007 - 13:23

Vorige week kwam ik een vers artikel tegen van een Italiaanse onderzoeksgroep waarbij ze zwangere vrouwen, zonder schildklierziekten, maar met TPO-antistoffen onderzochten. De ene groep vrouwen gebruikte wél en de andere groep geen 200 ug selenomethionine per dag.

De groep die selenomethionine slikte toonde aanmerkelijk minder schildklierziekten na de zwangerschap, een lagere TPO, en ook de echo liet een beter beeld zien: de selenium-groep had de meeste normale schildklieren naast mensen met een milde thyreoïditis, terwijl de placebogroep milde tot gevorderde thyreoïditissen toonde.
Twaalf maanden ná de bevalling had van de Se-groep ruim 11% een blijvende hypothyreoïdie ontwikkeld, terwijl de placebo-groep ruim 20% scoorde. Je zou zeggen dat Se dus de kans op blijvende hypo haast halveert.

Dit en meer te lezen op: http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/jc.2006-1821v1

Je zou de neiging krijgen je zusjes en nichtjes met een zwangerschapswens te laten checken op TPO.

Kiek
Kiek
Forumverslaafde
 
Berichten: 2053
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 11:19
Woonplaats: NH

Berichtdoor Gabriëla » maandag 12 februari 2007 - 13:57

Grappig Kiek,

Volgens mij had Dr. Pop het ook over dit onderzoek tijdens de lezing  :-)

Liefs, Gabriëla
Avatar gebruiker
Gabriëla
Beheerster
 
Berichten: 965
Geregistreerd: donderdag 27 januari 2005 - 14:36
Woonplaats: Obdam

Berichtdoor Kiek » maandag 12 februari 2007 - 19:28

Hé Gabriëla, da's super die aandacht hiervoor. Want het lijkt echt een nogal 'simpele' oplossing voor een belangrijke groep mensen. Stel je voor dat één pilletje selenium een echte hypothyreoïdie kan voorkomen of uitstellen. Stel je voor dat er minder miskramen zouden voorkomen.
Mooie gedachten. Nu nog de praktijk.

Kiek
PS: Goeie foto. En de HmnH-kleur staat je best!
Kiek
Forumverslaafde
 
Berichten: 2053
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 11:19
Woonplaats: NH

Berichtdoor Gabriëla » maandag 12 februari 2007 - 22:44

Lijkt me een geweldige oplossing!

Dank voor het compliment  :-)

Liefs, Gabriëla
Avatar gebruiker
Gabriëla
Beheerster
 
Berichten: 965
Geregistreerd: donderdag 27 januari 2005 - 14:36
Woonplaats: Obdam

Berichtdoor gwendolyn » dinsdag 12 juni 2007 - 11:58

hoi mensen,

voordat ik ALLES ga doorlezen (en geloof me ik was al op pagina 5...) kunnen jullie voor mij samenvatten wat ik aan de dokter en de apotheek moet vragen als ik ook met selenium wil beginnen?
Welke werkzame stoffen, welk merk, hoeveelheid, etc etc

Bedankt!!
Liefs, Gwen
Moeder van twee prachtige meiden!
Avatar gebruiker
gwendolyn
Forumverslaafde
 
Berichten: 2971
Geregistreerd: dinsdag 12 april 2005 - 18:23

Berichtdoor a3n » dinsdag 12 juni 2007 - 12:47

hoi Gwen,

iedereen slikt weer iets anders en sommigen zijn voorzichtig in hun dosering en andere wat minder

ik slik zelf het liefst orthica, omdat dit een goed  merk is
L-Seleno-methionine-100 en ik neem er 2

sommigen op dit forum slikken liever 150 of 100 omdat ze voorzichtiger zijn

maar je kunt het ook bij etos, hema, kruidvat etc kopen als je er maar op let dat het Selenomethionine is, aangezien dat een goede opname heeft.

er zijn ook forumleden die niet veel baadt hadden bij deze vorm
maar natriumseleniet nemen, maar dat moet je echt via de arts doen. Is een gevaarlijke variant, waar je erg mee uit moet kijken
wordt ook erg goed opgenomen

maar als je er gewoon zelf mee gaat beginnen de Selenomethionine nemen

is dit duidelijk genoeg?
anders moet je het even laten weten!

gr a3n
a3n
Forumverslaafde
 
Berichten: 1233
Geregistreerd: woensdag 08 november 2006 - 15:41

Berichtdoor gwendolyn » woensdag 13 juni 2007 - 7:14

dank je wel!  :-D
dat gaat een stuk sneller dan alles doorlezen he?!  ;-)
ik ben benieuwd welke uitwerking het bij mij geeft!!

Liefs,
Gwen
Moeder van twee prachtige meiden!
Avatar gebruiker
gwendolyn
Forumverslaafde
 
Berichten: 2971
Geregistreerd: dinsdag 12 april 2005 - 18:23

VorigeVolgende

Keer terug naar Succesverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron