met een seleniumkuur bijna geen antilichamen meer!

Het is niet altijd kommer en kwel! Hier kun je een verslag doen van successen en tips geven die geholpen hebben.

Berichtdoor W. » vrijdag 22 september 2006 - 15:34

http://www.vitalvitae.nl/

Of medicijnen helpen, je niet onder of overgedoseerd bent en of het goed voor je is.

Acupunctuur doe ik ook maar dat is wat anders........ ;-)
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor W. » vrijdag 22 september 2006 - 15:45

Dat weet ik niet.Maar ik vertel haar nooit van te voren wat voor medicijnen het waren.En ik denk fff checken.

Dus ik gaf haar cytomel.Bij een kwart cytomeltje voelde ik mij goed maar bij een halve niet.Nou dat zei ze precies zo en toen vroeg ze wat voor medicijnen het waren.
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor W. » maandag 25 september 2006 - 11:20

Ja er is meer tussen hemel en aard...... :-_-:
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor lieveheersbeestje » maandag 25 september 2006 - 11:38

Lichaam en geest werken samen dat moesten jullie dames toch weten

;-)
Hashimoto vanaf 1998, fibromyalgie vanaf 08-2005 en bk '06

Geniet van het leven, want het duurt maar even Veel liefs,
<B>Annemieke</B>
Avatar gebruiker
lieveheersbeestje
Forumverslaafde
 
Berichten: 4560
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 9:40

Berichtdoor Okkie » dinsdag 26 september 2006 - 18:50

Hallo allemaal,

Mag ik jullie iets vragen? Ik had Anti-TPO 1600. Is dit dan veel of weinig? Ik kan nergens iets vinden van waardes m.b.t. de TPO antistoffen.....

Mijn internist zei dat het wel meeviel, dat je ook wel 10.000 kunt hebben maar hier las ik dat iemand zei dat ze niet verder meten dan 3000??  :?:

Wie kan mij iets meer vertellen over de waarders?

Veel liefs Okkie  :zwaai:
<a href="http://lilypie.com/"><img src="http://lb3f.lilypie.com/X789p1.png" width="400" height="80" border="0" alt="Lilypie Third Birthday tickers" /></a>
Avatar gebruiker
Okkie
Forumverslaafde
 
Berichten: 2563
Geregistreerd: woensdag 03 augustus 2005 - 13:16
Woonplaats: Zuid Holland

Berichtdoor lieveheersbeestje » dinsdag 26 september 2006 - 18:57

Het is meer als genoeg om hashimoto te hebben hoor ;-)

Wat voor belang heb je er bij om te weten hoeveel het kan worden, je hebt de anti tpo stoffen en dat was belangrijk om te weten...

Nu moet je proberen te gaan herstellen met medicatie......
Hashimoto vanaf 1998, fibromyalgie vanaf 08-2005 en bk '06

Geniet van het leven, want het duurt maar even Veel liefs,
<B>Annemieke</B>
Avatar gebruiker
lieveheersbeestje
Forumverslaafde
 
Berichten: 4560
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 9:40

Berichtdoor Okkie » dinsdag 26 september 2006 - 19:04

Ben al ingesteld, slik 87,5 mcg Euthyrox. Ik wilde het weten i.v.m. een eventuele toekomstige zwangerschap. Maar ook daarover spreken ze elkaar tegen. De een zegt dat het geen invloed heeft en de ander zegt dat je meer kans hebt op miskramen e.d.

Daarom probeer ik in te schatten of het veel of weinig antistoffen zijn die ik heb!
<a href="http://lilypie.com/"><img src="http://lb3f.lilypie.com/X789p1.png" width="400" height="80" border="0" alt="Lilypie Third Birthday tickers" /></a>
Avatar gebruiker
Okkie
Forumverslaafde
 
Berichten: 2563
Geregistreerd: woensdag 03 augustus 2005 - 13:16
Woonplaats: Zuid Holland

Berichtdoor Gem » dinsdag 26 september 2006 - 20:27

Slik jij ook selenium okki? Ik wel  omdat ik ook graag zwanger wil worden en inderdaad bang ben dat het door die antistoffen niet lukt... MAar weet niet of het helpt.. Ik had geen TPO volgens de testen maar wel TG en TSI. Helpt selenium dan wel?

Gem
Avatar gebruiker
Gem
Forumverslaafde
 
Berichten: 3169
Geregistreerd: vrijdag 10 februari 2006 - 15:48

Berichtdoor Alice1963 » woensdag 27 september 2006 - 8:06

Is hierover niks te vinden op het zwangerschapssubforum? Ik weet zeker dat ik dit onderwerp voorbij heb zien komen...

Ik wens jullie allebei succes.heb zelf twee kids en echt, het is het mooiste wat er is.  :kus2:
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor Alice1963 » donderdag 28 september 2006 - 17:46

Hoi jongens, het is zover: ik heb het natriumseleniet in huis. Het is een kant- en klare oplossing geworden waar ik dagelijks 5 ml van moet nemen (=200mcg selenium). Ik ga nu bezig met de info op het kennisforum zetten, dat duurt wel een uurtje schat ik zo, ik zal ook de belangrijkste info van hier ff vermelden.

laterz!!!
Groetjes,

Alice


Het alledaagse geluk is het grote geluk
Avatar gebruiker
Alice1963
Forumverslaafde
 
Berichten: 3658
Geregistreerd: zondag 14 augustus 2005 - 17:59

Berichtdoor josina » donderdag 28 september 2006 - 20:23

Lucile,

Je zou beter een eigen draadje kunnen maken, dan leest iedereen het.

Maar jou TSH van 3,5 is voor een schildklierpatient niet goed, ik zou me daar behoorlijk beroerd bij voelen.

Bij een schildklierpatient mag de TSH onder de 1 komen, maar weet je ook je FT4 waarde?

Succes en ga nog eens met je internist praten om verder op te hogen.

josina
Hypo sinds mei 2004, gebruik 200 mcgr.thyrax en spuit 1x per 3 weken B12.

april 2006, diagnose mitochondriale myopathie.
Avatar gebruiker
josina
Forumverslaafde
 
Berichten: 1253
Geregistreerd: zaterdag 05 februari 2005 - 21:24
Woonplaats: limburg

Berichtdoor anke2 » maandag 02 oktober 2006 - 10:00

Hoi Lucile,

Als je naar behandeling gaat kun je links bovenaan. nieuw onderwerp aanklikken. Dan kun je met zo'n berichtje als je hier boven schrijft, zelf een draadje openen. Alleen een titel geven hoort er dan nog bij.

En jou waarden zijn niet goed. Kun je zelf dan niet met een kwart blauw tabletje ophogen?

Succes.
Anke :rol:
Elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is, en ik zing mijn eigen liedje.
Avatar gebruiker
anke2
Forumverslaafde
 
Berichten: 3347
Geregistreerd: zondag 06 februari 2005 - 9:37

Berichtdoor W. » maandag 02 oktober 2006 - 10:10

Hay Okkie,

Dat was ik.Ik had antistoffen boven de 3000.Het AMC meet niet hoger.Ik dacht dat dat niet kon.
Maar via ingewikkelde proeven kan je nog hoger meten.Maar het AMC gaat niet hoger dan 3000.

:zwaai:
:zwaai:
w


Het leven is wat je gedachtes ervan maken!!
Avatar gebruiker
W.
Forumverslaafde
 
Berichten: 7024
Geregistreerd: zondag 03 juli 2005 - 11:02

Berichtdoor Friebeltje » maandag 16 oktober 2006 - 22:03

Alice en of Jan

heel intressant, dit draadje.

maar ik heb nog een vraagje voor jullie.

ik slik ook selenium 200 en zink 50
maar ik mag deze niet tegelijk in nemen volgens mijn behandelend therapeut omdat dit de opname zou verstorren.

zijn jullie in jullie prive onderzoek :-D hier iets over tegengekomen.
het zou namelijk niet fijn zijn voor de mensen die dit in combi slikken, dit dan voor niets doen.
Groetjes Friebeltje

Pillen tellen is een hel, maar hierdoor overleef je wel.
Avatar gebruiker
Friebeltje
Forumverslaafde
 
Berichten: 2097
Geregistreerd: zaterdag 05 februari 2005 - 20:56

Berichtdoor Jan » dinsdag 17 oktober 2006 - 15:40

Ja, ik ben jaren geleden een vermelding tegengekomen over selenium die zink zou 'vreten'. Aangeraden werd zink- en selenium-inname uit elkaar te houden.
Ik weet niet hoe serieus dat genomen moet worden.
Wat ik wel weet is dat mineralen in anorganische, ongebonden, en makkelijk oplosbare vorm (zoals selenium als natriumseleniet) andere mineralen in anorganische, ongebonden, en makkelijk oplosbare vorm kunnen 'dwarszitten'. Organisch gebonden mineralen zouden hier veel minder last van hebben.
Theoretisch zou het samen innemen van l-selenomethionine met zinkaminozuurchelaat (wat ik zelf ook doe) dus niet zo'n probleem moeten zijn.
Gebruik je anorganisch selenium zoals natriumseleniet, dan zou ik dat zekerheidshalve niet samen innemen met zink, maar het bij een andere maaltijd nemen.

Groetjes,
Jan
Avatar gebruiker
Jan
Forumverslaafde
 
Berichten: 1411
Geregistreerd: donderdag 16 juni 2005 - 15:33
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Jan » woensdag 18 oktober 2006 - 15:51

Friebeltje schreef:ik slik ook selenium 200 en zink 50


:!:
Een dosering van 50 mg zink per dag is echt wel wat aan de hoge kant hoor.
Zink beïnvloedt de opname van koper. Een langdurig hoge zinkinname kan een tekort aan koper veroorzaken.
50 mg zink per dag is echt de uiterste bovengrens van wat bij langdurig gebruik nog als veilig te beschouwen zou kunnen zijn. Veel veiliger is het om een bovengrens van 30 mg zink per dag aan te houden, in het bijzonder wanneer een erg goed opneembare zinkverbinding wordt gebruikt, zoals zinkorotaat, zinkaspartaat, zinkpicolinaat, zinkgluconaat, of zinkaminozuurchelaat. Met zinkcitraat hoef je misschien net iets minder voorzichtig te zijn, maar ook daarmee zou ik toch liever niet langdurig meer dan 30 mg zink per dag nemen.
Als je een zinksupplement wilt gebruiken, dan is een dosering van 15 à 25 mg zink per dag doorgaans werkelijk ruim voldoende (!).


Groetjes,
Jan
Avatar gebruiker
Jan
Forumverslaafde
 
Berichten: 1411
Geregistreerd: donderdag 16 juni 2005 - 15:33
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Friebeltje » woensdag 18 oktober 2006 - 16:16

Jan

ik slik dus de zinkorotaat, per cap 50 mg

en de selenomethionine 200 mcg

op voorschrift van mijn therapeut.

het is dus verstandig om de koper de volgende keer te laten testen.

ik heb geen flauw idee waar dat voor is of wat voor klachten je daar van kan krijgen, maar vraag hem daar wel naar.

alvast bedankt voor je antwoord.

als ik goed begrijp van jou kan het niet zoveel kwaad dus om het samen in te nemen.

ik hou het toch maar appart :????:
Groetjes Friebeltje

Pillen tellen is een hel, maar hierdoor overleef je wel.
Avatar gebruiker
Friebeltje
Forumverslaafde
 
Berichten: 2097
Geregistreerd: zaterdag 05 februari 2005 - 20:56

Berichtdoor Friebeltje » woensdag 18 oktober 2006 - 22:37

Molletje daarom ben ik zo gelukkig met het forum.

er zijn hier gewoon zoveel kanjers, en dat ik alleen maar hoef te vragen en zei draaien, ik kan de stof niet opnemen dus ben heel gelukkig met ze.


:klap: voor alle helpende handjes
Groetjes Friebeltje

Pillen tellen is een hel, maar hierdoor overleef je wel.
Avatar gebruiker
Friebeltje
Forumverslaafde
 
Berichten: 2097
Geregistreerd: zaterdag 05 februari 2005 - 20:56

Berichtdoor Jan » donderdag 19 oktober 2006 - 18:12

Friebeltje schreef:ik slik dus de zinkorotaat, per cap 50 mg
en de selenomethionine 200 mcg
op voorschrift van mijn therapeut.
het is dus verstandig om de koper de volgende keer te laten testen.

Um, wellicht. Of... in overleg met je therapeut toch maar wat minder zink? Want waarom zo enorm veel zink? Zeker gezien het feit dat vooral zinkorotaat zo vreselijk goed opneembaar is...

ik heb geen flauw idee waar dat voor is of wat voor klachten je daar van kan krijgen, maar vraag hem daar wel naar.

De precieze functies en tekortverschijnselen van koper heb ik niet zo paraat, maar koper is net zo onmisbaar als zink, en je moet er dus beslist geen tekort van krijgen.

als ik goed begrijp van jou kan het niet zoveel kwaad dus om het samen in te nemen.

Ikzelf zie geen duidelijke redenen om die beide organisch gebonden mineralen apart in te nemen. Maar het kan zeker geen kwaad om ze apart te nemen, als je dat niet te lastig vindt.



molletje schreef:Ik slik van SUNWELL een combinatie van selenium, zink + vitamine E. Nu vraag ik me natuurlijk af waarom dit dan wel in combinatie gemaakt en verkocht word?

Bij de samenstelling staat zinkgluconaat en L-selenomethionine is dit dan anorganische of Organisch gebonden?

Dat is dus organisch gebonden/ gecheleerd.
Zoals ik hierboven al schreef, ik zie niet waarom het in combinatie innemen daarvan een probleem zou kunnen zijn.


Groetjes,
Jan
Avatar gebruiker
Jan
Forumverslaafde
 
Berichten: 1411
Geregistreerd: donderdag 16 juni 2005 - 15:33
Woonplaats: Nederland

Berichtdoor Friebeltje » donderdag 19 oktober 2006 - 21:42

Jan dank je wel.

ga proberen iets te google
Groetjes Friebeltje

Pillen tellen is een hel, maar hierdoor overleef je wel.
Avatar gebruiker
Friebeltje
Forumverslaafde
 
Berichten: 2097
Geregistreerd: zaterdag 05 februari 2005 - 20:56

VorigeVolgende

Keer terug naar Succesverhalen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron